Nadat de mensen bij Veilig Verkeer Nederland aanvankelijk hoofdschuddend aankeken hoe het eerste Picnic bezorgbusje kantelde, verzonnen ze een positieve wending: een partnerschap met de online supermarkt. Het eerste contract is getekend.
Jongeren bereiken
Rob Stomphorst, manager partnerships bij VVN legt het uit in Distrifood: "Bij Picnic werken, anders dan bij veel andere bezorgdiensten, zowel jongens als meisjes als runner. Die doelgroep is voor ons waanzinnig moeilijk te bereiken. Voor ons is het partnerschap geslaagd als er geen ongelukken gebeuren en de runners de geleerde verkeersveiligheidslessen blijven toepassen. Daarnaast willen we buurten en en wijken vrij houden van zware logistieke voertuigen."
Boodschap meegeven
VVN gaat het thema verkeersveiligheid bij Picnic op verschillende manieren onder de aandacht brengen. "Dat doen we door training – denk aan een simulatie ‘rijden met een slok op’ of waarbij de telefoon gaat tijdens de rit – en ondersteuning met hints en tips.’ Die tips zijn niet enkel bedoeld voor medewerkers, maar ook voor de klanten van de websuper. ‘Picnic kan de content die wij verstrekken invoeren in hun app. Als iemand vervolgens boodschappen bestelt, ziet hij meteen een aantal tips. Ook kunnen we Picnic-klanten bereiken via materiaal in kratten en boodschappen."
Picnic Driving Coach
Picnic neemt ook deel aan de campagnes 'De scholen zijn weer begonnen’ en ‘Ongestoord onderweg’. In die laatste wordt telefoongebruik achter het stuur ontmoedigd, waarvoor minister Cora van Nieuwenhuizen vorige week de aftrap verzorgde. Met deze campagne richten de partijen zich met de device Picnic Driving Coach op het voorkomen van afleiding tijdens het rijden. "Bij jonge runners speelt het probleem fear of missing out met hun smartphone een rol. Wat Picnic nodig heeft, krijgen ze van ons. Dat kan ook een spreker of vlogger van VVN zijn op een safety day, een dag die in het teken staat van veiligheid in het verkeer."
beeld Distrifood