Logeion en de twee Surinaamse beroepsorganisaties voor communicatie, het Centrum voor Communicatie en Public Relations (CCPR) en de Vereniging Communicatie Marketing en Public Relations (VCMP), hebben vandaag bekendgemaakt dat ze in 2019 starten met een intensieve samenwerking op het gebied van kennisdeling.
André Manning, directeur van Logeion, is blij met deze samenwerking. “Ik vind het een prachtig initiatief om samen met onze collega’s in Suriname het communicatievak verder te ontwikkelen. Deze samenwerking past in ons streven om aangesloten te blijven bij internationale ontwikkelingen en inzichten, in dit specifieke geval in een deel van de wereld dat ons nauw aan het hart ligt. Heel concreet betekent dit dat leden van Logeion en de Surinaamse collega's kennis en ervaring zullen uitwisselen door onder andere webinars beschikbaar te stellen", aldus Manning.
Angela van der Kooye, voorzitter van CCPR en VCMP: “We zijn blij met de samenwerking met Logeion, een van de oudste communicatieberoepsverenigingen ter wereld. Ik ben ervan overtuigd dat deze samenwerking een toegevoegde waarde is aan het lidmaatschap voor onze leden en die van Logeion. Het communicatievak is gebaat bij samenwerking en kennisdeling. Een van mijn ambities is om in 2020 in Suriname een C-DAY te organiseren die net zo succesvol is als in Nederland.”
Het CCPR is opgericht om de kennis van communicatieprofessionals te vergroten en trends op het gebied van communicatie uit te wisselen. De VCMP is opgericht om kennis uit te wisselen over communicatie, marketing & PR in Suriname en de regio. Samen tellen de verenigingen 120 leden en ze organiseren vele kennisevenementen voor de Surinaamse communicatieprofessionals.