Gisteren hebben jullie in onze nieuwsbrief kunnen lezen welke wettelijke restricties er zijn bij het houden van ALV’s in deze tijden van het Corona virus.
Het Ministerie van Justitie en Veiligheid onderzoekt of het eventueel nodig is in deze tijden van Corona een spoed- of noodwetgeving te ontwikkelen voor verenigingen als het gaat om het houden van ALV’s.
Hiervoor is van belang dat we als verenigingen goed in kaart hebben welke belemmeringen jullie momenteel ervaren voor het houden van ALV’s.
Hieronder staan drie concrete vragen waar we een antwoord op zoeken.
1.Zouden verenigingen behoefte hebben aan een wettelijke mogelijkheid voor online vergaderen?
2. Voorzien verenigingen in de praktijk problemen als een ALV zes maanden zou worden uitgesteld? (bijvoorbeeld problemen in verband met vaststelling en openbaarmaking jaarrekening)
3. Zijn er nog andere knelpunten die verenigingen zien voor het houden van een ALV?
Graag jullie reactie!
Stuur je reactie uiterlijk vrijdag 20 maart om 12.00 uur aan DNA, Annemiek Wissink, annemiek@denederlandseassociatie.nl
DNA zal de reacties bundelen en naar het ministerie sturen. Ook zullen we aan jullie terugkoppelen wat de uitkomst van deze uitvraag is.